A Regenerar Braga | Urban exhibition

Design, development and implementation of the Communication Plan for the PRU's Braga - Partnerships for Urban Regeneration of the Historical Center of Braga and East River, 2009-2013. The Communication Plan developed for the PRU's Braga embraces branding, visual identity, communication, information disclosure and creation and coordination of several initiatives embedded in this project. This project took two main strands: the material dimension through disclosure / public information to acquaintance, awareness and understanding of the ongoing program; alongside the immaterial dimension, with the development of various activities that encourage citizens' active participation in this Program, helping to build a better city and everlasting the innovations introduced through a change in the behavior and habits of people. These took shape in the design of billboards, posters, flyers, design for web and social networks (facebook page), project monitoring photography, aerial photography, editorial design for newsletter and final book of the Project and also as the concept, design and organization of various events, such as one exhibition in urban space, a generative art event (B//SIDE), and a photo contest open to all citizens with final public exhibition. ///////////////////////////////////////////////////// This initiative responsibility was of the municipality of Braga, co-financed by the "ON.2 - O NOVO NORTE", QREN through the European Regional Development Fund (ERDF) and the municipality of Braga. — Criação, desenvolvimento e implementação do Plano de Comunicação para as PRU's Braga — Parcerias para a Regeneração Urbana do Centro Histórico de Braga e Rio Este, 2009—2013. O Plano de Comunicação desenvolvido para as PRU's Braga engloba branding, identidade visual, comunicação, divulgação de informação e criação e coordenação de algumas das iniciativas inseridas neste projecto.  Este projecto assumiu duas vertentes principais: a dimensão material, através da divulgação/ informação ao público para conhecimento, consciência e compreensão do Programa em curso; a par da dimensão imaterial, com o desenvolvimento de actividades diversas que incitassem à participação activa dos cidadãos neste Programa, ajudando a construir uma melhor cidade e a tornar perenes as inovações introduzidas, através de uma mudança de comportamentos e hábitos. Na prática, estas formalizaram-se no design de outdoors, mupis, cartazes, flyers, webdesign e redes sociais (página de facebook), fotografia de monitorização do projecto e fotografia aérea, design editorial de boletim informativo e de livro final do projecto, bem como na criação e organização de diversos eventos, tais como exposição em espaço urbano, evento de arte generativa, concurso de fotografia aberto a todos os cidadãos e exposição final. ///////////////////////////////////////////////////// Esta iniciativa foi da responsabilidade do Município de Braga e co-financiada pelo "ON.2 - O NOVO NORTE", QREN através do Fundo Europeu de Desenvolvimento Regional (FEDER) e Câmara Municipal de Braga.

More about the PRU Braga — partnerships for urban regeneration of the Historic Center and Rio Este
> Communication Plan
> Newsletter
> Book
> B//Side | generative art event
> Vê Braga | photography competition
> website

Mais sobre as PRU Braga — parcerias de regeneração urbana do Centro Histórico e do Rio Este
> Plano de comunicação
> Newsletter
> Livro retrospectivo
> B//Side | evento de arte generativa
> Vê Braga | concurso de fotografia
> website
Back to Top