Frutinhos de Gaia

Visual identity and branding. Design of logo, mascots, flyers and website for municipal project of fruit distribution at schools. Project that aims the awareness of children, families and teachers for the consumption of fruit: design of worksheets about the benefits of eating more fruit and vegetables for an healthy living; and different leisure activities to be performed by children accompanied by teachers or family, thus expanding the universe of the program and the harvesting rewards expected in the near future. Innovative project which assembled different skills and entities. The School Fruit regime promotes the increase of fruit consumption in schools, through the education and encouragement for healthy eating, combating obesity and improving the quality of life in the long term. To achieve effective and lasting results this measure should look beyond education, encompassing sectors as diverse as health, agriculture/ food, the environment, culture and qualification, developing strategies that captivate and engage the children and the whole family (the child as a family inspiration), so that the change is enduring and conscious - a change of life, for life! — Identidade visual e branding. Design de logotipo, mascotes, flyers e website para projecto municipal de distribuição de fruta na escola. Projecto de sensibilização de crianças, famílias e professores para o consumo de fruta: criação de fichas pedagógicas sobre os benefícios de comer mais fruta e vegetais para uma vida saudável; e de diversas actividades lúdicas a realizar pelas crianças, acompanhadas pelos professores ou pela família, ampliando assim o universo do programa e os frutos que dele se esperam colher num futuro próximo. Projecto inovador que agregou diferentes competências e entidades. O regime de Fruta Escolar promove o aumento do consumo de fruta nas escolas, como educação e incentivo para uma alimentação saudável, o combate à obesidade e a melhoria da qualidade de vida a longo prazo. Para a obtenção de resultados efectivos e duradouros esta medida, que para além da educação, engloba sectores tão diversificados como a saúde, a agricultura/alimentar, o ambiente, a cultura e a qualificação profissional, deve munir-se de estratégias que cativem e envolvam as crianças e família (a criança é modelo da família), de forma a que a mudança seja duradoura e consciente – uma mudança de vida, para a vida!

Back to Top